Ponents
Aniol Maria Vallès
Gestor de Documents i docent a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents
Bettina Joergens
Directora d’estratègia, planificació i desenvolupament. Arxius Estatals de North-Rhine-Westfàlia, Duisburg
Javier Fernández de la Fuente Pertega
Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) Responsable de Serveis Tecnològics en Agència Tributària de Catalunya
Stephanie Calderon
Arxivera del Servei Nacional de Salut Animal i professora de la carrera d’Arxivística en la Universitat de Costa Rica.
Francesc Giménez
Cap de la Secció d’Accés, Control i Gestió de la Informació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
Ponents Patrocinadors
Moderadors de Taula rodona
Lluís-Esteve Casellas
Delegat de Protecció de Dades a l’Ajuntament de Girona Cap de secció de Gestió Documental i Arxiu
I tu, arxiver? I tu, arxivera? Quina penses que ha de ser la principal ambició del nostre col·lectiu? 😀
Escriu-nos!
Pilar Campos
Ajuntament de Barcelona
Eloi Puertas
Professor d’Enginyeria Informàtica de la Universitat de Barcelona.
Enginyer Informàtic, Diploma d’Estudis Avançats en Intel·ligència Artificial en l’IIIA-CSIC i Doctor en Computer Science per la Facultat de Matemàtiques de la Universitat de Barcelona. Professor d’Enginyeria Informàtica docent col·laborador de la UOC i en el Postgrau en Data Science i Big Data de la Universitat de Barcelona i també com a col·laborador docent de la UOC. Forma part del grup de recerca consolidat Grup de Visió i Aprenentatge Computacional – Vision and Computational Learning (VCL)Les seves línies de recerca han estat lligades a la intel·ligència artificial i aprenentatge automàtic.
Silvia García González
T-SYSTEMS
Joaquim Mestres
eCityclic
José Angel Fernández
GUADALTEL
Sergio Merono
NUBILUM
María Montejo López
GUADALTEL
Silvia Arano
NUBILUM
Lorena Jaume-Palasí
Raimon Nualart
CAOC
Jordi Vilamala Salvans
Cap de la Secció d’Arxiu i gestió Documental de la Diputació de Barcelona
Actualment Cap de la Secció d’Arxiu i gestió Documental de la Diputació de Barcelona on lidera el projecte d’arxiu i de gestió documental corporativa per a la implantació i extensió de les eines de e-administració i arxiu. Arxiver Municipal Itinerant (2003-2018) i Arxiver del projecte de Reorganització dels fons de l’Arxiu i Biblioteca Episcopal de Vic (1998-2003). Professor associat a l’ESAGED (2021), Doctor en Història (UB, 2019), Màster en arxivística (UAB, 2003) i Postgrau en gestió de documents electrònics (UAB, 2012).
Sandra Vinueza
Cap de la Unitat de Desenvolupament Organitzacional
Petronio Gómez
Cap de Planificació Institucional
Experiència de cooperació internacional entre l’Ajuntament de Sant Cugat, Fons Català i el Municipi de Cotacachi – Ecuador, per a la millora de la Gestió Documental, Administració de l’Arxiu i els Processos administratius municipals.
Municipi de Cotacachi (ECUADOR) – Cap del Departament de Planificació Institucional del GAD Cotacachi
Vinculat a la gestió pública des de l’any 1991, en projectes relacionats a reforçar la gestió institucional i en la coordinació amb organismes governamentals i no governamentals. Responsable Institucional de tràmits administratius de la plataforma governamental GOB.EC, membre de l’Equip Tècnic Institucional per l’enfortiment de processos, Vicepresident del Comitè de Gestió de la qualitat del GAD Cotacachi, promotor per a l’execució de programes de formació en gestió documental i arxiu.
Heriberto Sanipatín
Cap de Tecnologia Informàtica.
Francesc Giménez
Cap de la Secció d’Accés, Control i Gestió de la Informació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
Llicenciat en Història, per la UAB (2006). Graduat Superior en arxivística i gestió de documents, per la UAB (2007). Màster en Cultures medievals, per la UB (2011). Postgrau en gestió de documents electrònics, per ESAGED (2016).Autor del llibre: Anàlisi funcional i aplicació pràctica dels requisits de la normativa ISO 30301: 2011 en el sistema integrat de gestió de l’Ajuntament de Sant Cugat, Barcelona, 2018, Escola d’Administració Pública de Catalunya. Cap de la Secció d’Accés, Control i Gestió de la Informació de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. Actualment és vocal de la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD), vocal de Formació de l’Associació d’Arxivers- Gestors de documents de Catalunya (AAC-*GD) i professor de Sistemes de classificació del Màster d’arxivística i gestió documental de l’ESAGED (UAB).
Anna de la Fragua
Arxivera i tècnica en gestió documental a Ajuntament Sant Feliu de Llobregat i administradora del Sistema Integral de Gestió Documental de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
Membre del grup permanent del Model de quadre de classificació d’ajuntaments i consells comarcals(QdCaC) de la Generalitat de Catalunya.
Membre del grup tècnic de la Comissió de la Societat de la Informació, Innovació Tecnològica i Agenda Digital de la FEMP, per la proposta per a la Interoperabilitat semàntica dels procediments de les Administracions Locals en el Sistema d’Informació Administrativa(SIA), en l’àmbit d’Urbanisme i en l’àmbit de Serveis Socials.
Anahi Casadeus
ESAGED
Joan Perez
ESAGED
Tim Sherrat
Historiador i hacker
Professor associat de patrimoni digital, Universitat de Canberra(ICA)
Maria Paula Garcia Mosquera
Responsable del Programa, Consejo Internacional de Archivos (ICA)
Maria Paula García Mosquera s’exerceix actualment com la responsable del programa en el ICA. En aquest càrrec, supervisa el planatge i gestió estratègica de les activitats que es desenvolupen sota la responsabilitat de la Comissió del Programa. La seva experiència professional posa especial atenció en la generació i exploració de noves estratègies que permetin crear ponts entre institucions del sector cultural, en específic del sector patrimonial, i el públic en general.
Gemma Galdon
Directora d’Eticas Consulting
Javier Fernández de la Fuente Pertega
Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) Responsable de Serveis Tecnològics en Agència Tributària de Catalunya
Javier Fernández es responsable de serveis tecnològics en CTTI per l’Agència Tributària de Catalunya (ATC). Va estudiar informàtica a la FIB i es va especialitzar amb un màster en gestió de tecnologies de la informació. Javier s’enfoca en implementar projectes d’innovació utilitzant tecnologies Big Data i analítica de dades per millorar la eficiència i automatització dels processos de negoci.
Jaume Munuera
Parlament de Catalunya
Actualment és arxiver al Parlament de Catalunya. Ha estat arxiver municipal de Matadepera durant 12 anys i tècnic superior en diversos arxius municipals del Vallès Occidental. És llicenciat en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona i graduat superior d’Arxivística i Gestió Documental per l’ESAGED. També es Vocal de Treball de l’AAC-GD
Daniel Innerarity
Universitat del Pais Basc
Cassie Findlay
Membre de l’ICA FPA, Societat Australiana d’Arxius
Cassie Findlay és la representant de la Societat Australiana d’Arxivis del Fòrum d’Associacions Professionals de l’ICA.
Alicia Fornés
Investigadora Ramón y Cajal
Doctora en informàtica i investigadora Ramón y Cajal a la Universitat Autònoma de Barcelona i al Centre de Visió per Computador. Té més de 15 anys d’experiència en l’anàlisi i reconeixement d’imatges de documents, participant en nombrosos projectes de recerca i transferència. Ha rebut diversos premis, incloent el premi a la millor tesi doctoral per la AERFAI i el premi IAPR/ICDAR a la investigadora jove.
Més informació: http://www.cvc.uab.es/people/afornes/
Stephanie Calderon
Arxivera del Servei Nacional de Salut Animal i professora de la carrera d’Arxivística en la Universitat de Costa Rica.
Actualment sóc responsable del procés de gestió de documents del Servei Nacional de Salut Animal. Sóc graduada de la llicenciatura d’Arxivística de la Universitat de Costa Rica on també sóc professora de la carrera. Vaig ser part del Programa de Nous Professionals del ICA l’any 2017-2018.
Ester Manzano
Directora General d’Administració Digital.
Departament de Polítiques digitals i Administració pública.
Generalitat de Catalunya.
Mestratge en Direcció Pública a ESADE, Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració a la UB i Diplomada en Gestió i Administració Pública a la UPF. Durant més de 15 anys he treballat al món de la consultoria. Actualment sóc la Directora General d’Administració Digital a la Generalitat de Catalunya.
Michael Donaldson
Innovació Digital de l’Ajuntament de Barcelona
Llicenciat en Dret, Master en Gestió Pública i Diplomat en Innovació i Lideratge Digital. Ha estat director de serveis centrals de l’Ajuntament de Gavà, director de planificació estratègica de l’Ajuntament de Rubí, gerent de la Fundació Catalunya Segle XXI i director adjunt del Institut de Dret Públic-Centre de Recerca de la UB
Juan Alonso
Arxius historics de La Unió Europea
Lluís-Esteve Casellas
Delegat de Protecció de Dades a l’Ajuntament de Girona Cap de secció de Gestió Documental i Arxiu
Cap de la Secció de Gestió Documental i Arxiu i Delegat de Protecció de Dades de l’Ajuntament de Girona. Membre de l’Expert Group on Managing Digital and Physical Records, del Consell Internacional d’Arxius, i del Comitè Ad Honorem de la Red de Archivos Diplomáticos Iberoamericanos. Col·laborador d’InterPARES, entre altres projectes.
Laura Millar
Consultora internacional i docent en gestió d’arxius i registres
Laura Millar és consultora internacional en gestió d’arxius i registres. El seu treball abasta des de l’establiment de programes d’arxiu de la comunitat local fins al desenvolupament d’estratègies de gestió de registres electrònics. És autora del popular llibre de text Arxives: Principles and Practices (ed. Rev. 2017) i A Matter of Facts: The Value of Evidence in an Information Age (2019)
Jamie Shiers
Coordinador de Preservació de dades. CERN
40 anys d’experiència en Tecnologia de la Informació, donant suport al Programa de Física del CERN, específicament el Gran Colisionador d’Electrons i el Gran Colisionador d’Hadrons. Concentri’s en l’administració i l’accés de dades, la preservació de dades a una escala de diversos centenars de PB i el servei Worldwide LHC Computing Grid.
Anthea Selles
Secretaria General del Consell Internacional d’Arxius
La Dra Selles, com a Secretaria General de la ACI, és responsable de les operacions diàries de la Secretaria, assessorant els Funcionaris Electes i Executius de la ACI i implementant el pla estratègic de la ACI. Abans de treballar amb ICA, va ser responsable de supervisar la selecció i transferència digital en The National Arxivis UK, que incloïa la posada a prova del programari d’aprenentatge automàtic per a l’avaluació i la selecció.
Lorenzo Tomasin
Catedràtic de Filologia Romànica a la Universitat de Lausana
Lorenzo Tomasin és catedràtic de filologia romànica en la universitat de Lausana i prèviament va ser professor en la Universitat de Venècia. Entre els seus llibres: L’empremta digitale. Cultura umanistica e tecnologia (2017); Il caos e l’ordine. Le lingue romanze nella storia della cultura europea (2019); Europa romança. Sette storie linguistiche (2021).
Aniol Maria Vallès
Gestor de Documents i docent a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents
Membre del Grup de Treball en Transparència i Dades Obertes de l’Associació d’Arxivers – Gestors de Documents de Catalunya i docent a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents, especialitzat en arxius digitals i preservació de xarxes socials.
Jaume Vila Palà
Arxiu Nacional de Catalunya
Joan Soler Jimenez
Arxiu Historic de Terrassa
Alexander Barquero
Director General de l’Arxiu Nacional de Costa Rica
Actualment és Director General de l’Arxiu Nacional de Costa Rica, va exercir com a Director de la Direcció de Governança Digital del MICITT. És Informàtic de la Universitat de Costa Rica, Màster en Computació de l’Institut Tecnològic de Costa Rica, i en Administració de Projectes de la Universitat per a la Cooperació Internacional.
Ana Valdivia
Investigadora Associada a King’s College London
Ana Valdivia és investigadora postdoctoral en el Departament of War Studies de King’s College London. Treballa dins del projecte SECURITY FLOWS, en el qual investiga el desenvolupament de metodologies digitals per a entendre la producció i el diseny de tecnologies i infraestructures de bases de dades relacionades amb la seguretat fronterera. A més, també trasllada el coneixement tecnològic a acadèmiques d’altres disciplines com les ciències socials, el dret o la filosofia, potenciant una investigació transdiciplinar.
Mari Luz Congosto
Membre del grup col·laboratiu de esCOVID19data
Doctora en Telemàtica per la Universitat Carles III i Llicenciada en Informàtica per la UPM. Actualment és professora Honorífica del Departament d’Enginyeria Telemàtica la UC3M i professora en l’O-Tad. Des de l’any 2008 és investigadora de dades socials, en l’àrea de la propagació de missatges i caracterització d’usuaris.
Bente Jensen
Arxivista, Arxius de la Ciutat d’Aalborg, Dinamarca
Bente Jensen és arxivera i professora externa a la Universitat d’Aalborg. La seva pràctica i recerca se centren en estratègies i mètodes d’arxius participatius i divulgació. Especialment com el canvi als mitjans digitals afecta l’adquisició i accés a les propietats visuals. Co-autora de: Connect to Collect – Aproximació per a la recopilació de Fotografia Social Digital en Museus i Arxius (2020).
Bettina Joergens
Directora d’estratègia, planificació i desenvolupament. Arxius Estatals de North-Rhine-Westfàlia, Duisburg
Des d’agost de 2018: Directora d’Estratègia, Planificació i Desenvolupament dels Arxius Estatals de North-Rhine-Westfàlia, Duisburg. 01/2011-07/2018: responsable dels processos de gestió d’arxius en un dels Departaments regionals dels Arxius Estatals de NRW, Detmold 05/2003-12/2011: Altres responsabilitats d’arxiu en els mateixos Arxius 05/2001-04/2003: Formació per convertir-se en Arxivista als Arxius Estatals de Munster i a l’Escola d’Arxius de Marburg Abans: Estudi d’Història, Política i Anglès a les Universitats de Regensburg, Bielefeld i Berkeley (EUA). Des de 2013 membre de la junta executiva de l’Associató d’Arxiu Alemany; 2016-2020 representant internacional de l’Associació Alemanya d’Arxius i membre de la Direcció d’Associacions Professionals a l’IC
Fátima Rodríguez
Archivera en el Gobierno del Principado de Asturias
Com a arxivera del Govern del Principat d’Astúries ha treballat en el Sistema de Gestió i Informació d’Arxius (SIGIA) i el Tribunal Superior de Justícia d’Astúries. Actualment, adscrita al Servei d’Administració Digital per al desenvolupament i implantació de l’estratègia digital de l’organització. La seva recerca en la Universitat d’Oviedo es vincula a l’àmbit de la metodologia, viabilitat i sostenibilitat en enginyeria de projectes. Presidenta de l’Associació d’Arxivers del Principat d’Astúries (AAPA).
Jordi Serra
Cap de sistemes d’informació del Consorci d’Educació de Barcelona
Jordi Serra és expert en govern de la informació, gestió documental i preservació digital.
Té més de vint anys d’experiència com a responsable de gestió de la informació en diferents organismes del sector públic, com a consultor i assessor en projectes de gestió documental i preservació digital, tant en l’àmbit públic com privat, i és actualment Cap de Sistemes d’Informació del Consorci d’Educació de Barcelona.
Ha estat professor i investigador de la Universitat de Barcelona, on ha dirigit el Màster de Gestió Documental i Informació a les Empreses, i ha impartit docència en màsters i estudis de postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la Universitat Politècnica de Catalunya, de la Universitat Oberta de Catalunya, de la Universitat Jaume i de Castelló, i de la Universitat de Costa Rica.
Ha publicat articles i monografies sobre govern de la informació, gestió documental i preservació digital.
Ha estat membre de l’DLM-Forum on Electronic Records de la Unió Europea, de l’InterPARES-3 Team, de l’Comitè tècnic AEN / CTN 50 d’AENOR i del Digital Records Expert Group (DREG) del Consell Internacional d’Arxius.
Renata Ávila
Co-Fundadora, Alliance.
Renata Avila (Guatemala, 1981), advocada internacional i autora.
Compañera en el HAI Center de la Universitat de Stanford. Co-va fundar l’Aliança pels Algorismes inclusius. Experta en drets digitals, estudia la política de les dades, l’evolució de la transparència,la innovació social i la llibertat d’expressió en l’era digital, i les implicacions de la tecnologia en el comerç, la democràcia i la societat.
Vilde Ronge
Directora de Norsk helsenett
Vilde Ronge ha treballat amb la gestió d’arxius i registres durant més de 20 anys, dins de tot l’espectre de la cadena de valor de la nostra professió. Actualment és directora a Norsk helsenett, responsable de proporcionar serveis de gestió de registres a totes les agències classificant-se sota el Ministeri de Salut de Noruega.
Jone Garmendia
Cap de les Àrees de Catalogació, Taxonomia i Dades en Arxiu Nacional del Regne Unit
Javier García Aráez
Especialista en Gestió Documental i Arxivística en esPublico Gestiona
Llicenciat en Història, especialitzat en arxivística.Màster en Gestió d’Unitats d’Informació i Documentació.Ha desenvolupat la seva activitat professional en diversos arxius, com a Archivo Municipal de Alcañiz, Archivo Central del Rectorado de la Universidad de Zaragoza i Archivo de la Diputación Provincial de Zaragoza, especialitzant-se en gestió de documents electrònics.Des de 2019 treballa en esPublico com a especialista en gestió documental i arxiu electrònic.
Marta Manuera
Arxivera de l’Ajuntament de Terrassa
Arxivera i tècnica de gestió documental a l’Ajuntament de Terrassa des del 2001, docent a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió Documental (ESAGED) des de 2016 i membre de la Junta de l’Associació
d’Arxivers-Gestors de documents de Catalunya des de 2013.
S’ha dedicat a la implantació del Sistema de Gestió de documents a l’Ajuntament de Terrassa participant en la transformació digital de l’Ajuntament, a més de participar en diferents cursos de formació a professionals de l’arxivística.
Concha Catalan
ihr.world
Concha Catalan és llicenciada en Periodisme (UPF) i en Filologia Anglesa (UB). Cofundadora de l’associació sense ànim de lucre Innovación y Derechos Humanos (ihr.world); el seu projecte principal és la base de dades centralitzada de la Guerra Civil i el franquisme. Cofundadora del projecte de transparència governamental opengov.cat. Periodista de dades i Professora d’anglès. Pro-transparència i pro-accés a la informació. S’inicia en el periodisme d’investigació amb Xavier Vinader. Ha treballat en diversos mitjans de comunicació, donat classes a diverses universitats i col·laborat amb el Global Editors Network. El seu interès per la Guerra Civil sorgeix per un projecte sobre els bombardeigs a Barcelona. Amant de la interdisciplinarietat i defensora del paper fonamental dels arxius en la memòria democràtica.