FOTO1MIG
fonslletres2
fons-blaulletres-blanques

Participeu al congrés!

Amb E d’error i d’èxit:
què fem malament, i què fem bé?

.

Alguna vegada heu pensat que posar en marxa un sistema de gestió documental és una tasca impossible? I que posar-se d’acord amb informàtics, juristes o analistes de processos és quelcom extremadament complicat? Heu aconseguit sortir-vos-en amb èxit, o encara esteu en plena lluita? Al Congrés d’Arxivística de Catalunya volem donar veu a la vostra experiència, i descobrir quins són els problemes més habituals que els arxivers-gestors de documents us trobeu quan heu de tirar endavant projectes de gestió documental, com també conèixer de quines maneres i amb quines estratègies us n’heu sortit amb èxit. Si voleu venir a explicar la vostra experiència, tant el que us ha costat com allò en què heu triomfat, ara és el moment!

Noves tecnologies aplicables a la gestió documental: solucions a l’abast de tothom

Sovint els arxius, davant l’habitual migradesa de recursos, estimulem la imaginació i som capaços de trobar solucions senzilles i eficaces a problemes comuns a totes les organitzacions. El món del programari lliure i la potència creixent de les eines d’usuari final ha obert un enorme ventall de possibilitats a aquells equips i organitzacions que combinen pocs recursos i molta imaginació.

Heu desenvolupat alguna eina o solució tecnològica senzilla que sigui aplicable a la gestió documental? Ho heu fet a baix cost i amb eines assequibles? Us ha donat bon resultat? Creieu que es pot compartir aquesta solució? Si aquest és el vostre cas, al Congrés d’Arxivística de Catalunya ens agradaria sentir la vostra veu, i conèixer exemples de solucions tecnològiques senzilles i assequibles que hagin donat resposta a reptes de la gestió documental de les organitzacions, tant públiques com privades. Si voleu presentar, i si escau compartir, la vostra eina o solució, ara és el moment!

Participar

Podeu participar amb una breu xerrada, en format PetxaKutxa, en la qual disposareu de 4 minuts per explicar quins són els problemes que us heu trobat, i quines les estratègies per afrontar-los. L’objectiu de la sessió, i de la vostra aportació, és identificar els punts febles i els punts forts que poden portar el nostre projecte a l’error o a l’èxit. Un cop exposades totes les experiències, s’obrirà un debat per a comentar-les, moderat per un expert en coaching empresarial.

Si voleu participar, només cal que ens feu arribar una presentació, de no més de 6 diapositives, on s’expliqui la vostra experiència. L’estructura d’aquesta presentació es recomana que sigui la següent:

  1. Títol del projecte (incloent dades de contacte dels presentadors)
  2. Breu descripció del context i objectius del projecte
  3. Errors comesos, i els seus efectes sobre el projecte
  4. Èxits identificats, i els seus efectes sobre el projecte
  5. Lloc dels èxits en l’estratègia global del projecte
  6. Síntesi dels aprenentatges. Què en podem aprendre per futurs projectes?

De totes les propostes rebudes el comitè científic triarà per a ser exposades aquelles que es considerin més representatives dels problemes trobats, o que aportin estratègies més originals per a posar-hi remei.

Participar

Podeu participar amb una breu demostració, en format PetxaKutxa, en la qual disposareu de 4 minuts per explicar molt breument les característiques de la vostra eina i, si és possible, veure-la en funcionament. Un cop exposades totes les demostracions, s’obrirà un debat per a comentar-les i, si escau, fixar les bases per a compartir-les.

Si voleu participar, només cal que ens feu arribar una presentació, de no més de 6 diapositives, on s’expliqui la vostra proposta. L’estructura d’aquesta presentació es recomana que sigui la següent:

  1. Nom de l’eina o solució tecnològica (incloent dades de contacte dels presentadors)
  2. Breu descripció del context i objectius que n’han propiciat el desenvolupament
  3. Breu descripció de l’entorn tecnològic en què s’ha desenvolupat
  4. Breu enumeració de les funcionalitats
  5. Captures de pantalla de les principals funcionalitats
  6. Síntesi del que pot aportar aquesta eina a un sistema de gestió documental

De totes les propostes rebudes el comitè científic triarà per a ser exposades aquelles que aportin solucions més originals, a un cost assequible, i que puguin ser més exportables a altres casos similars.

El termini per a fer arribar les presentacions finalitza el 9 d’abril. La decisió sobre les propostes seleccionades es comunicarà el 20 d’abril. La tramesa de les presentacions s’ha de fer a través de la següent adreça: recerca@arxivers.com

Patrocinadors

IECISA-OPENTEXT

Divulgadors

ABSIS-WK
AUDIFILM
GESTIONA
RICOH

Expositors

4TIC
BERGER-L-AYTOS-Q
MAQUIMPRES-FOTOWARE
PIQL1

Col·laboradors

AGTIC
ARTYPLAN
BEEP
DATALINK
DOCtoDATA
EYPAR
NUBILUM
peakway
VIDSIGNER

Amb el suport de

AVELLANADEREUS
CONSELLBAIXCAMP